مهدی: چرا تیم ها قبل از دریافت مجوز تمرین کردند؟

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر توضیحاتی درباره مثبت شدن تست کرونای بعضی از تیم های لیگ رجحان ارایه کرد.

مهدی: چرا تیم ها قبل از دریافت مجوز تمرین کردند؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ همه خوبا، سهیل مهدی در رابطه با مثبت شدن تست کرونای بازیکنان بعد از انجام تست های پی سی آر گفت: پروتکل های مدون شده از سوی مقام عالی بهداشت و وزارت بهداشت به باشگاه ها ابلاغ شده است. ما در بحث بوندس لیگا وارد نشده ایم، فقط گفتیم آن را خوانده ایم و مطابق با آنچه استاندارد باشد، بهره برداری می کنیم. هنوز هم دستورالعمل اجرایی مسابقات را سازمان لیگ اعلام ننموده است. این پروتکل از طرف وزارت بهداشت آمده است و نمی دانم به بوندس لیگا نگاه نموده اند یا نه، کما اینکه دیده ایم مشاغل پرخطر، باشگاه ها، سالن های ماساژ و اماکن مذهبی بازگشایی شد؛ یعنی کشور به سمت شرایط نرمال می رود.

وی گفت: ما خواهش کردیم طبق فرایند طراحی شده تیم ها تست کرونا بدهند، بعد مجوز تمرین بگیرند و آغاز نمایند و قاعدتاً اگر کسی مبتلا شده است، قبل از این بوده و بعد از آن نباید سر تمرین می رفته است. چرا تیم ها تمرینشان را آغاز نموده اند که به دیگران انتقال پیدا کند و نگردد آن را کنترل کرد؟ این عدم اجرای صحیح فرایند بوده است. باید تیم ها اول تست را می گرفتند، به ما ارسال می کردند و می دیدیم مرکز معتبری است یا نه.

سهیل مهدی در پاسخ به این سؤال که آیا به نتایج تست های کرونای تیم ها اعتماد دارند یا خیر، مطرح کرد: اصلاً اینگونه نیست. تست هایی را که می فرایند در مراکز می گیرند، اگر نظارت دقیق نباشد، می گردد تست آی جی آی باشد. تست پی سی آر تست تشخیص داشتن کرونا است. ما به سمتی می رویم که ریسک را کاهش دهیم. وقتی باشگاهی قبل از رسیدن جواب به تمرین می رود، نتیجه اش آن می گردد که شش نفر مبتلا دارند؛ یعنی آنها قبلاً با هم تماس داشته اند.

سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر در رابطه با نامه انصراف برخی از تیم های لیگ فزونی از مسابقات گفت: قاعدتاً این نامه باید رسیده باشد. من در واحد برگزاری مسابقات هستم و به بنده ارجاع نشده است. باید دبیرخانه و دفتر مدیریت پاسخ دهند.

سهیل مهدی در مورد تست های اجرا شده از باشگاه های تراکتور، گل گهر، سپاهان که مشکوک به کرونا هستند، تکلیف ادامه لیگ چه می گردد، گفت: روز اول باید تست گرفته گردد و بعد وارد مسابقات شوند. باید پزشک های تیم ها در طول تمرینات علائم را چک نمایند و بعد وارد تمرین شوند و حُسن این ماجرا این است که قبل از آغاز تمرینات متوجه شدیم برخی ها مبتلا هستند؛ یعنی آنکه در جاهایی آنها درگیر بوده اند. اگر تحت کنترل قرار گیرند، ریسک ها کمتر می گردد. باید نتایج سریعا به ما می رسید و تیم ها به خاطر نیازی که داشتند، سریعاً تصمیم گیری کردند و الان خوب است که تمریناتشان را متوقف کردند. ما نمی دانیم تست هایی که اجرا شده است تست پی سی آر است یا تست های دیگر. اجازه دهند فدراسیون پزشکی ورزشی و ایفمارک نظرشان را بدهند که این تست ها مطابق پروتکل های بهداشتی است یا خیر.

وی در رابطه آینده این بیماری و برگزاری لیگ تأکید کرد: امیدواریم شرایط در دو سه ماه آینده بهتر گردد و حتماً به همین صورت است. معاون وزارت بهداشت می گوید در فاز بعدی شرایط بدتر می گردد. ما نمی توانیم متوقف شویم. اگر افراد مبتلا در شرایط تمرین از تیم جدا شوند، منعی برای ادامه تمرینات ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهدی: چرا تیم ها قبل از دریافت مجوز تمرین کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی: چرا تیم ها قبل از دریافت مجوز تمرین کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید