قوانینی که در کسب و کار حرف اول را میزنند؟
به گزارش وبلاگ همه خوبا، برای مدیریت هرچه بهتر کسب و کار، باید به فکر افزایش فروش و جذب مشتریان دائمی باشید.
یک جمله معروف در مقالات کسب و کار وجود دارد و آن این است که فروش همه مسائل را حل می نماید. ممکن است در نگاه اول این عبارت کلی و مبهم باشد. واقعیت این است که داشتن نیروهای کارآمد بخش فروش و کوشش برای افزایش محصولات و مشتریان، برترین راه چاره برای حفظ فرایند رو به رشد شرکت ها است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

یک مشاور کسب و کار در خصوص درسی که از راکد ماندن و عدم کوشش برای جذب مخاطب نو گرفته است، این گونه توضیح می دهد:
در سال اول تأسیس شرکتم، دو مشتری معتبر و بزرگ داشتیم که عایدی خوبی از آن ها کسب می کردیم. سرویس دهی روزانه 16 ساعته و بعضی مشتریان جانبی دیگر باعث شده بود عایدیی بیش از حد انتظار داشته باشیم. اما پس از مدتی یکی از دو شرکت بزرگ ما را ترک کرد و دیگری نیز هزینه های پرداختی خود را نصف کرد. در اینجا بود که مسائل با هم به شرکت هجوم آوردند.
مشکل اصلی در تجربه من این بود که به خاطر مشغول بودن زیاد، وقت کافی برای جذب پروژه های و مشتریان دیگر نداشتیم. اما از این شکست ها درس های مهمی گرفتیم.
آنتونی تامبیولو، درسی که از شکست خود گرفته است، به صورت موردی این گونه توضیح می دهد:
1- همواره سبدی کامل از محصولات داشته باشید.
شما باید از حداکثر توان شرکت و سازمان خود برای فراوری محصولات بهره ببرید. اینکه کار زیاد داشته باشید و بعضی از آن ها را به زمان دیگر موکول کنید، بهتر از آن است که هیچ کاری برای انجام نداشته باشید. فروش خوب یک یا چند محصول، نباید شما را شگفت زده کند و از کوشش برای بهبود و پیشرفت محصولات یا خدمات بازدارد. اشتباهی که آنتونی انجام داد، تکیه بر دو سرویس محدود و مشتریان خوب بود. همین تمرکز، او را از فراوری محصولات نو بازمی داشت.
2- هیچ گاه وابسته به یک یا چند مشتری نباشید.
اگر شرکت شما در وضعیتی واقع شده است که یک مشتری، بخش زیادی از عایدی را تأمین می نماید، در مرحله خطرناکی قرار دارید. اگر آن مشتری تصمیم بگیرد قرارداد را لغو کند، شما هیچ راه حلی ندارید و به احتمال زیاد کارمندان و حتی شرکت خود را از دست خواهید داد. در نتیجه حتی اگر سبدی کامل از محصولات و خدمات دارید اما فقط یک مشتری بزرگ برای خرید آن ها وجود داشته باشد؛ در صورت فسخ قرارداد این یک شرکت، با مسئله ای اساسی روبرو خواهید شد. البته اگر در کنار این مشتری بزرگ، مشتریان کوچک دیگری نیز دارید، شرایط کمی بهتر خواهد بود.
جمع بندی اصلی: فروش، همه مسائل را حل می نماید!
همان طور که قبلا گفته شد، ارائه کردن خدمات و محصولات متنوع به مشتریان مختلف (و تکیه نکردن بر یک مشتری) باعث حفظ فرایند فروش و افزایش عایدی شرکت خواهد شد. این فروش مناسب، خیال شما را از تأمین هزینه های شرکت نیز راحت می نماید. در نتیجه می توانید درباره توسعه و مقیاس دادن کسب و کار نیز با تمرکز بیشتری فکر کنید.
هیچ کارآفرینی نمی تواند تمامی عوامل شکست را پیش بینی کند و برای آن ها آماده باشد. اما اگر بتوانید موارد معدودی را که می شناسید، شناسایی و از بروز آن ها جلوگیری کنید، قطعا شانس بیشتری برای بقا خواهید داشت.
منبع: الی گشت