قانون محدودیت برای سفر اتباع ایرانی به آمریکا تمدید شد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، رئیس جمهوری آمریکا از اضافه شدن سه کشور به لیست کشورهای ممنوع الورود به آمریکا و حذف نام سودان از این لیست اطلاع داد.

قانون محدودیت برای سفر اتباع ایرانی به آمریکا تمدید شد

وبلاگ همه خوبا: روزنامه گاردین نوشت: رئیس جمهوری آمریکا از اضافه شدن سه کشور به لیست کشورهای ممنوع الورود به آمریکا و حذف نام سودان از این لیست اطلاع داد. این اعلام جدید که از 18 اکتبر امسال میلادی (26 مهر) اجرایی می گردد شهروندان سومالی، یمن، سوریه، لیبی، ایران و همچنین کره شمالی، جمهوری چاد و ونزوئلا را شامل می گردد.

سودان از فهرست ممنوعیت سفر دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خارج شده و شهروندان عراقی نیز هدف تحقیق بیشتر قرار می گیرند اما با ممنوعیت سفر روبرو نمی شوند.

هفت کشور به غیر از ونزوئلا با محدودیت های گسترده روبرو می شوند و بسیاری از شهروندانشان نمی توانند به آمریکا سفر نمایند اما محدودیت ها برای ونزوئلا فقط برای گروهی از مقام های دولتی و خانواده های آنها اعمال شده است.

ترامپ در بیانیه خود آورده است: من بعنوان رئیس جمهوری آمریکا باید از منافع و امنیت کشور و مردمم دفاع کنم. ایمن کردن آمریکا یکی از اولویت های من است. به افرادی که نمی توانیم از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنیم، اجازه ورود به آمریکا را نمی دهیم.

برخلاف ممنوعیت های سفر قبلی از سوی دولت آمریکا، این ممنوعیت سفر محدودیت زمانی ندارد.

این اعلامیه از سوی دولت آمریکا سومین اقدام از زمان درخواست ترامپ برای متوقف کردن ورود مسلمانان به داخل آمریکا محسوب می گردد. نخستین ممنوعیت سفر در ژانویه امسال میلادی و دومین مورد آن مربوط به ماه مارس 2017 است که هر دوی آنها باعث تظاهرات اعتراضی گسترده شد.

منبع: چمدان

به "قانون محدودیت برای سفر اتباع ایرانی به آمریکا تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون محدودیت برای سفر اتباع ایرانی به آمریکا تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید