فعالیت 2800 تعاونی در کرمانشاه، سرمایه مهم ترین مشکل واحدهای تعطیل

به گزارش وبلاگ همه خوبا، غفار محمدی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: 4 هزار تعاونی در بخش های کشاورزی، صنعتی، تولیدی، خدماتی، درمانی، حمل و نقل، مسکن مهر، مرزنشینان و سهام عدالت در استان داریم که از این تعداد 2 هزار و 800 تعاونی فعال و یک هزار و 200 مورد آن غیرفعال است.

فعالیت 2800 تعاونی در کرمانشاه، سرمایه مهم ترین مشکل واحدهای تعطیل

وی از کوشش برای فعال کردن واحدهای راکد اطلاع داد و اضافه نمود: مشکلات اصلی تعاونی ها مشکلات بانکی، سرمایه در گردش و نیز تاثیرگذاری تورم و نوسانات ارز در بخش فراوری است.

رییس اتاق تعاون کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر تعاونی ها آمادگی همکاری در بخش خدمات و توزیع کالا را با دولت دارند، گفت: سال جاری به نام سال حمایت از فراوری داخلی نام گذاری گردیده و ما آماده همکاری در زمینه حمایت از فراوری داخلی داریم.

وی بیان داشت: 30 تعاونی مرزنشین در استان کرمانشاه فعال است که 130 هزار خانواده عضو این تعاونی ها هستند.

محمدی درباره وضعیت سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد نیز اضافه نمود: در این میان باید به میانگین کل کشور در بخش های تعاونی فراوری و خدمات توجه گردد و عدم تحقق سهم 25 درصدی به این دلیل بود که اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرر بخش تعاون انجام شد.

رییس اتاق تعاون کرمانشاه با انتقاد از دستگاه های مجری در زمینه طرح فروش سوخت به مرزنشینان گفت: با وجود گذشت 2 سال هنوز این موضوع بین دستگاه های اجرایی دست به دست می گردد و تاکنون نتوانستند سوخت را صادر و بفروشند و برای مرزنشینان درآمدی ایجاد نمایند، این در حالی است که استان های آذربایجان و کردستان در بحث درآمدزایی برای مرزنشینان پیشتاز بودند.

وی از حمایت کمتر دستگاه های اجرایی از بخش تعاون انتقاد و توضیح داد: در قانون اساسی اقتصاد بر سه اصل دولتی، خصوصی و تعاونی پایه گذاری گردیده که سهم بخش تعاون 25 درصد است و ما با داشتن سهم هفت درصدی راهی طولانی داریم.

محمدی با اشاره به اینکه 45 هزار نفر در این تعاونی ها مشغول به فعالیت هستند، اضافه نمود: دستگاه های اجرایی بخش تعاون را دریابند زیرا تعاونی ها صندلی حقوقی داشته و بازرسی و نظات دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فعالیت 2800 تعاونی در کرمانشاه، سرمایه مهم ترین مشکل واحدهای تعطیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 2800 تعاونی در کرمانشاه، سرمایه مهم ترین مشکل واحدهای تعطیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید