خبرنگاران خیران مهابادی برای احداث پارک جنگلی پیش قدم شدند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مهاباد- خبرنگاران- نخستین پارک جنگلی خیرساز توسط جمعی از شهروندان مهابادی در یکی از محلات این شهر امروز، سه شنبه به بهره برداری رسید.

خبرنگاران خیران مهابادی برای احداث پارک جنگلی پیش قدم شدند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ همه خوبا بیان نمود: این پارک جنگلی با عنوان روناس توسط هیات امنای آپارتمان های روناس این شهرستان و جمعی از خیران آن محله به مسافت بیش از یک هکتار ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

مجید پاتو گفت: این پارک نخستین پارک جنگلی خیرساز مهاباد است که با هزینه چهار میلیارد ریال احداث شده است.

وی بیان نمود: در این پارک انواع نهال های بومی و درختان مثمر و غیر مثمر به همراه فضای سبز برای تفریح و زیبایی و ارتقای سرانه فضای سبز این محله پیش بینی شده که با استقبال بسیار خوبی نیز از سوی شهروندان روبرو شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به اینکه در مهاباد 138 هکتار فضای سبز وجود دارد، اضافه نمود: باتوجه به جمعیت 182 هزار نفری این شهر، سرانه فضای سبز هر شهروند مهابادی هفت متر و 55 سانتی متر است که این میزان نسبت به میانگین استانی و کشوری کمتر است.

در مهاباد بیش از 197 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 50 هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از یکهزار هکتار جنگل در منطقه کاولان و کوران ؛100 هکتار جنگل های مصنوعی و 88 هکتار را ذخیره گاه جنگلی وجود دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خیران مهابادی برای احداث پارک جنگلی پیش قدم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیران مهابادی برای احداث پارک جنگلی پیش قدم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید