جدیدترین خبر از رایزنی های وزیر نفت در مسکو

به گزارش وبلاگ همه خوبا، خبرنگاران: وزاری نفت ایران و عمان عصر روز گذشته در مسکو دیدار کردند و در مورد روابط فیمابین در حوزه انرژی به گفتگو پرداختند.

جدیدترین خبر از رایزنی های وزیر نفت در مسکو

به گزارش خبرنگار مالی وبلاگ همه خوبا، در حالی که حضور وزیر نفت در مسکو به سومین روز رسیده، امروز روابط عمومی وزارت نفت از اولین دیدار وزیر نفت پس از برگزاری نشست های روز شنبه خبر داده است.

دیدار محبت آمیز وزیر نفت ایران و وزیر نفت عمان و مذاکرات در مورد مسائل مختلف نفتی و گازی عصر روز گذشته در حالی انجام گرفت که روز پیش از آن دو طرف در نشست فوق العاده وزرای کشورهای عضو GECF حضور داشتند.

صادرات گاز ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان از برنامه های آینده ایران است. اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس با افزایش احتیاج مصرف در گاز طبیعی به ویژه در چشم انداز دهه آینده روبه رو شده اند، از اینرو تأمین گاز از سوی ایران را به عنوان بهترین گزینه تأمین انرژی آینده مردم کشورشان مدنظر قرار داده اند.

تاکنون دیدارها و مذاکراتی بین مقامات ایران و مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس در حاشیه اجلاس ها و نشست های بین المللی و منطقه ای انجام گرفته اما هنوز این ابراز تمایل های لفظی به دیدارهای رسمی و امضای تفاهم نامه ها ختم نشده است.

ایران با به بهره برداری رسیدن فازهای جدید پارس جنوبی موقعیت مناسبی برای توسعه تجارت جهانی گاز خود پیدا خواهد نمود.

منبع: تسنیم

به "جدیدترین خبر از رایزنی های وزیر نفت در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین خبر از رایزنی های وزیر نفت در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید