ترکیه عملیات نظامی را در شمال سوریه شروع می نماید

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ترکیه روز چهارشنبه 17 مهر عملیاتی نظامی با نام چشمه صلح را بر ضد نیروهای کرد در شمال شرق ترکیه آغار نموده است.

ترکیه عملیات نظامی را در شمال سوریه شروع می نماید

به گزارش گاردین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در توئیتی در روز چهارشنبه اعلام نمود: نیروهای مسلح ترکیه همراه با ارتش ملی سوریه هم اکنون عملیاتی را با نام چشمه صلح علیه پ ک ک/یگان های مدافع خلق و تروریست های داعش در شمال سوریه شروع نموده اند. ماموریت ما جلوگیری از کریدوری از ترور در مرز جنوبی مان و بازگرداندن صلح به منطقه است.

مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) به رهبری نمودها که آنکارا آنها را جزئی از نیروهای حزب کارگران کردستان یا پ ک ک می شمارد، مدت کوتاهی پس از اعلام اردوغان حمله هواپیماهای ارتش ترکیه را که باعث وحشت شدیدی در میان مردم شده است تایید کرد. یک سرباز کرد در نزدیکی شهر مرزی راس العین عکس هایی از دود ناشی از حملات توپخانه ای و هوایی ترکیه را منتشر نموده است.

ناظران در منطقه هم از فرار غیرنظامیان از راس العین و روستاهای مجاور به درون ناحیه تحت تسلط نمودها خبر داده اند.

نیروهای ترکیه قبلا در صبح چهارشنبه در نزدیکی شهر مرزی تل ابیض از مرز عبور نموده بودند.

ترکیه می گوید میخواهد یک منطقه امن به عمق 32 کیلومتر در ناحیه مرزی با سوریه ایجاد کند تا این کشور را در برابر آنچه تهدید گروه های تروریستی کرد و نیز داعش می نامد، حفظ کند.

این اقدام ترکیه پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام نمود نیروهای آمریکا را از منطقه مرزی میان ترکیه و سوریه بیرون می کشد، شروع می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترکیه عملیات نظامی را در شمال سوریه شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه عملیات نظامی را در شمال سوریه شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید