اولین اعتراف جانشین البغدادی

به گزارش وبلاگ همه خوبا، فارس نوشت: جانشین سرکرده داعش که سه شنبه این هفته در عراق بازداشت شد، اعتراف کرد که برای برهم زدن امنیت در این کشور و نفوذ به تظاهرات مردمی نقشه داشته است.

اولین اعتراف جانشین البغدادی

تحسین الخفاجی سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت که عناصر گروه تروریستی داعش کوشش دارند از شرایط فعلی عراق سوء استفاده نموده و امنیت این کشور را بر هم بزنند.

او پنجشنبه (14 آذر) گفت که بعد از بازپرسی هایی به عمل آمده از حامد شاکر معروف به ابوخلدون، جانشین سرنموده داعش، این تروریست اعتراف نموده است که عناصر داعش قصد داشت با نفوذ به تظاهرات مسالمت آمیز در بغداد دست به عملیات منحصر به فرد جهت ایجاد هرج و مرج و برهم زدن اوضاع امنیت بزند.

نیروهای امنیتی عراق سه شنبه این هفته، جانشین ابوبکر بغدادی را طی عملیاتی پیش دستانه در استان کرکوک به دام انداختند.

سخنگوی عملیات مشترک در خصوص اعترافات جانشین بغدادی به خبرگزاری معلومه گفت: ابوخلدون طی تحقیقاتی که از او به عمل آمده، اعتراف نموده است که قصد داشت به بعد از رسیدن به کرکوک به بغداد برود و برای نفوذ در تظاهرات مسالمت آمیز در آنجا برنامه ریزی کند.

شهرها و استان های جنوبی عراق از نهم مهر ماه (اول اکتبر) شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی به اوضاع مالی و فساد در این کشور است و طی این مدت، شمار قابل توجهی از معترضان و نیروهای امنیتی به دلیل درگیری یا اقدامات خشونت آمیزی بعضی از آشوبگران کشته یا زخمی شده اند.

نیروهای امنیتی و بعضی از شخصیت های مهم عراقی درباره تداوم هرج و مرج و ناامنی در عراق به گونه ای که منجر به بازگشت عناصر باقی ماننده داعش گردد، هشدار داده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "اولین اعتراف جانشین البغدادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اعتراف جانشین البغدادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید