اوباما و اردوغان یکشنبه ملاقات می نمایند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه، یکشنبه هفته آینده در چین برای آنالیز اوضاع سوریه که مداخله نظامی مستقیم ترکیه در این کشور هویت درگیری ها در آن را پیچیده نموده است، ملاقات می نمایند.

اوباما و اردوغان یکشنبه ملاقات می نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، روز یکشنبه در چین با همتای تُرکی خود رجب طیب اردوغان برای آنالیز اوضاع در سوریه ملاقات می نماید.

بن رودز مشاور رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی این خبر را گفت و عنوان داشت: رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه در ملاقاتشان، که در حاشیه نشست گروه 20 در هانگزو برگزار می شود، کمپین ضد گروه داعش و ضرورت متحد ماندن (نیروهای آن) را مورد آنالیز قرار می دهند.

واشنگتن، روز دوشنبه نگرانی خود را از عملیات بی سابقه ترکیه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، که همچنین توقف پیشروی کُردهای سوریه به سمت مرزها را هدف قرار داده است، ابراز کرد.

وزارت دفاع آمریکا گفت، درگیری ها بین ترکیه و کُردهای مورد حمایت واشنگتن در شمال سوریه غیر قابل قبول است. این وزارتخانه طرف های ذی ربط را به توقف درگیری ها فراخواند.

واشنگتن از نیروهای دموکراتیک سوریه (کُردها) در جنگ ضد داعش حمایت می نمایند و آنها را نیروهایی کارآمد در جنگ با افراطی ها می داند. ولی، ترکیه حزب اتحادیه دموکراتیک در سوریه و شاخه نظامی آن یعنی یگان های مدافع خلق را سازمان هایی تروریستی معرفی نموده است.

این نخستین ملاقات بین اردوغان و اوباما از زمان کودتای نافرجام 15 ژوئیه در ترکیه به شمار می رود.

منبع: تسنیم

به "اوباما و اردوغان یکشنبه ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما و اردوغان یکشنبه ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید