امیرکبیر آغازگر حرکت کشور در مسیر توسعه بود

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سید مهدی مقدسی عصر پنجشنبه در آیین بزرگداشت یکصد و شصت و هفتمین سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر در اراک گفت: امیرکبیر در دوران صدارت خود بنای کارهای ارزشمندی را گذاشت که در تاریخ کشور ماندگار شد و از آن جمله باید به تاسیس دارالفنون، توجه به ارتقای علمی و اصلاح ساختار اداری، تقویت صنعت، ساماندهی امور کشوری و صدها کار ارزشمند دیگر اشاره نمود.

امیرکبیر آغازگر حرکت کشور در مسیر توسعه بود

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اضافه نمود: در آن موقع افراد تنگ نظر و دارای جمود فکری که از اقدامات امیرکبیر در اصلاح امور هراس داشتند، علیه وی اقدام کردند. این افراد به خاطر منافع خود مانع خدمت رسانی یک شخصیت بزرگ تاریخی همچون امیرکبیر به کشور شدند.

مقدسی اعلام کرد: اگر این افراد اجازه داده بودند که امیرکبیر بماند و راه خود را ادامه دهد، قطعا امروز کشور وضعیت دیگری داشت، چراکه راه توسعه کشور را امیرکبیر شروع کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان ساخت: اقدامات امیرکبیر و میهن پرستی وی زبانزد و شاخص بود و در مکاتبات و مراودات بین المللی کشور در زمان وی، اقتدار پیدا کردن ایران کاملا مشهود بود.

وی توضیح داد: امروز در کشور همه ما باید راه امیرکبیر را ادامه دهیم، وی در دوران کوتاه صدارت خود که حدود سه سال بود، آثار بسیار ارزشمندی از خود برجای گذاشت، به طوری که امروز نیز ما از اقدامات وی یاد می کنیم و به سبب اهمیتی که داشته فراموش نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امیرکبیر آغازگر حرکت کشور در مسیر توسعه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرکبیر آغازگر حرکت کشور در مسیر توسعه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید