اشتباه 2 سال پیش مجمع کمیته ملی المپیک و پیامدهای آن، تکلیف دبیرکل را تعیین کنید

به گزارش وبلاگ همه خوبا، در سالی که سهمیه های المپیک 2020 توکیو در رشته های مختلف توزیع می گردد، تعیین شدن تکلیف دبیرکلی کمیته ملی المپیک می تواند گره از بسیاری از امور باز کند.

اشتباه 2 سال پیش مجمع کمیته ملی المپیک و پیامدهای آن، تکلیف دبیرکل را تعیین کنید

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ همه خوبا، روز گذشته خبر بازداشت شاهرخ شهنازی به دلیل مسائل شخصی منتشر شد؛ خبری که با توجه به اتفاقات گذشته دور از ذهن نبود.

انتخاب عجیب مجمع 96

25 دی ماه 96 بود که مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار گردید. در آن مجمع شاهرخ شهنازی در دور دوم با کسب 38 رای مقابل 20 رای کسب شده توسط مهدی علی نژاد به عنوان دبیرکل انتخاب شد. این انتخاب در حالی صورت گرفت شهنازی پیش از آن هم درگیر بعضی مسائل شخصی بود و اعضای مجمع نیز نسبت به آن آگاهی داشتند و می دانستند که این مسائل ادامه دارد، اما بازهم به رئیس پیشین فدراسیون تنیس روی میز رأی اعتماد دادند. نکته مهم این بود که شهنازی به دلیل همین مسائل اجازه خروج از کشور را هم نداشت و حتی در ایران هم با مسائل دیگری روبرو بود. در واقع یک انتخاب بحث برانگیز از سوی اعضای مجمع کار را به جایی رسانده که حالا کمیته ملی المپیک با مشکل تازه ای روبه رو شده است.

لزوم تصمیم گیری سریع صالحی امیری در سال کسب سهمیه المپیک

حالا که این اتفاق (بازداشت شهنازی) اتفاق افتاده، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک باید هرچه سریعتر تکلیف دبیرکلی را تعیین کند. ورزش ایران سال بسیار سختی را پیش رو دارد، چرا که مسابقات کسب سهمیه المپیک در نقاط مختلف دنیا برگزار خواهد شد و ورزشکاران کشورمان باید برای کسب این سهمیه ها کوشش نمایند. قطعاً حضور مثبت دبیرکل در کمیته ملی المپیک می تواند گره از کارهای بسیاری باز کند. این همان کاری است که صالحی امیری باید خیلی زود تکلیفش را تعیین کند، چرا که تصمیم گیری دیرهنگام در این باره می تواند منجر به اتفاقاتی گردد که در نهایت ناکامی در کسب سهمیه ها را به دنبال دارد.

راه پیش روی رئیس کمیته ملی المپیک

صحبت های مختلفی درباره آینده پست دبیرکلی مطرح شده است. در همین خصوص شنیده می گردد که صالحی امیری ممکن است یکی از اعضای مجمع کمیته المپیک را به عنوان سرپرست برای این پست معرفی کند. بعضی عنوان نموده اند سرپرست دبیرکلی تا زمان تشکیل جلسه فوق العاده هیئت اجرایی فعالیت می نماید و بعضی دیگر نیز گفته اند که این سرپرست تا زمان المپیک 2020 توکیو بر مسند دبیرکلی حضور خواهد داشت تا بتواند امور مربوط را انجام بدهد. همه این صحبت ها در حالی شنیده شده که طبق اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک که به تایید IOC نیز رسیده، صالحی امیری می تواند گزینه مدنظرش را به هیئت اجرایی معرفی کند و این هیئت نیز کار تایید فرد مربوط را انجام بدهد.

سریع تصمیم بگیرید لطفاً!

انتخاب سرپرست یا دبیرکل قطعی کمیته ملی المپیک به هر شکلی که باشد، فقط باید در سریعترین زمان ممکن صورت بگیرد. به نظر می رسد که مسئولان ارشد کمیته باید خیلی سریع شرایط را به ثبات برسانند تا خدایی نانموده شاهد وقوع اتفاقاتی نباشیم که در آینده بخواهیم حسرت شان را بخوریم. اگر قرار است سرپرست معرفی گردد، باید این کار خیلی زود انجام گردد و اگر هم قرار بر انتخاب قطعی دبیرکل جدید است، بازهم باید سریع انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اشتباه 2 سال پیش مجمع کمیته ملی المپیک و پیامدهای آن، تکلیف دبیرکل را تعیین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباه 2 سال پیش مجمع کمیته ملی المپیک و پیامدهای آن، تکلیف دبیرکل را تعیین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید